Thursday 24 November 2011

Jalan-Jalan Sama Dhiya Alisya Auni


Hello ! Today nak cerita jalan-jalan dengan Auni . Auni ? okay , Auni tu anak ibu aku jage . Boleh dikatakan sebagai my adikk :) Umur dye genap 2 tahun pada 23/11 . Semalam kan ?
So , Happy Birthday Auni mucuk-mucuk = . = 

Act , gambar tu sama sekali tiada kena mengena dengan cerita kita hari ini . Aku just kearah nak minat budak tu . Asal dye maybe dari Korea . Ha ? K-POP ? No ! aku tak minat kpop . Kembali kepada cerita kita . Tadi , I and my family ajak Auni jalan-jalan . Dekat mane ? Kulim sahaja . Act pegi Kulim tu nak ambil phone my mom . Sebb kena repair . Pergi situ boleyh la ajak Auni . Raikan lah hari jadi dye semalam . Punya lah happening budak tu jalan-jalan satu shopping complex . Sampaikan aku yang pening . HAHA .

Lepas pergi situ . Kitorang ke ...... Taman ....... entah . tak dapat dikenal pasti .  Ada eskpo kat sane . Nampak pulak baju Angry Bird . Belikan lah untuk Auni . Comel gila baju tu  ^^ dye siap terai menerai lagi . Sampai ade mamat tu mengorat dye . Dye pown pantang kena puji . mula lah tersipu -sipu . Then , jalan-jalan lagi . Pastu ade satu abang yg kerja dekat bahagian penapis air kowt dye kate ' akak , mari sini tengok-tengok . Comel-comel anak akak ' Aku terus kate kak akak aku ' Kembang beb kembang ^ ^' Bongok ! 

Kitorang pergi situ tak lama pon . Sebab nak hujan . Nak pergi Fun Fair pon tak sempat coz hujan dah membasahi bumi . Kitorang pun patah balik . Auni dpat lah merasai brmain taman . Tiba-tiba ayah aku berhenti kat satu kedai ni . Ayah aku tanye ' nak baju Malaysia tak ? ' Aku pon dengan rasa bangga , ' Nak-nak ! ' Baju yang ku idamkan :) 

Auni pulak tiba-tiba nak suruh dokong . Kau tu dah besar . Kalau jalan kan senang '- - Aku pulak yang kena dokong . Dengan sepantas ferrylady , aku pon melolong bawak dye smpai tak perasan aku dah kehilangan ibu n ayah aku . HAHA . Nasib baik tade orang nampak . Mamat tdi tu ngorat Auni lagi . Sampai aku pon terlibat sama . 

Kitorang pown balik . Dalam keta kan , Auni menyanyi lagu Aku Rindu Sayang Kamu . Ulang-ulang je perkataan tu . Lepas nyanyi terus tidur . Terok betul :) Maybe dye penat . Haha . Lepas niyy nak mintak kebenaran mama and abah dye lagi nak pergi Taman tu . Boleh kan ? HoHe . Bye ><


Dah baca ? Like kalau suka :)

0 comments: